tirsdag den 10. maj 2011

Hvad skal man se i Norge.

Jeg har tænkt over hvad jeg vil se i Norge. Selvfølgelig skal der køres meget på de fine veje, samt opleve den skønne natur. Som historieinteresseret menneske vil jeg dog også gerne se noget, der m¨ske binder danmarks historie sammen med Norges eller noget der er af stor betydning for Nordmændene. Det kan også være en stavkirke, mn det er nu ikke det jeg går efter først. Måske kan man finde et gravsted for en Jætte eller noget andet spændende.
På nettet er der ikke meget at finde ud over nogle af de sædvanlige museer i Oslo. Har set flere af dem for nogle år siden. Et var spændende -  det var museeet med skibet "Fram", der jo var en tur på Nordpolen, og som er en del af nordmændenes selvforståelse i dag. At spotte det skib og Roald Amundsen  vil uden tvivl medføre reaktioner hos nordmændene der kan sammenlignes med Muslimernes reaktion på Muhammed-tegningerne.


Sådan ser det ud en kold vinterdag. Om sommeren og på MC er det meget sjovere.
Nå men det er jo stadig vejene og bjergene der trækker. Hvad med Maden. Kan de lave mad i Norge, og kan den spises. Eller skal jeg investere i et mobilt feltkøkken, som skal spændes bagefter mc'en.

Og ikke mindst dyrene deroppe. Bjørne og Elge så store som huse.

Man skal nok  have en god lås på sin cykel om natten.så bamsefar ikke stikker af  med den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar