søndag den 7. oktober 2012

Sej fyr.

I august mødte jeg en sjov fyr fra Skagen. Jeg fik ikke hans navn, men mange deroppe må kende ham.
Læg mærke til hans køretøj , en Yamaha 50 ccm, som er over 20 år. Godt pakket med alt hvad der skal bruges til en langtur. Han var i Sønderjylland for at besøge familie. Han har udstyret den med Gps og cykelcomputer, så han har styr på hvor fint det går fremad.

Nu lægger vi mærke til bagenden -

Nordkap står der. Dette vagte naturligvis min interesse, og jeg måtte i snak med ham om det.
Stille og roligt fortæller han at han  14 gange har været på Nordkap, og den ene gang gik det helt over til den russiske grænse.
14 gange - !!!!. Jo lige siden han fyldte 60 har han hver sommer kørt derop, undtagen to gange. Han er altså 76 år.
Det tager 6 uger  frem og tilbage med 30  km  i  timen. 
Knallerten har gået 280.000 km. og lejerne i gearkassen er aldrig skiftet. Ny cylinder og stempel, et hav af dæk og kæder, men ellers er den meget pæn. Lakken er rigtig fin på den stadig.
Kære venner. Dette sætter nye standarter for hvad det vil sige at rejse til Norge.
Jeg tror jeg har fået nye mål med mit pensionistliv -  Når det engang om mange år oprinder.

4 kommentarer:

  1. Hej Ulrik, mange tak for din blog. Det er en virkelig god beskrivelse af din tur til Norge med rigtig mange nyttige detaljer, hvilket bestemt har givet mig blod på tanden til at tage af sted. Så jeg har nu købt færgebilletter etc. og tager af sted i morgen på egen hånd på min Kawasaki z750. Ikke nogen udpræget touring-maskine, men som du siger, så kan alt lade sig gøre med den rette forberedelse. Din ven på ovenstående billeder må siges at være et eksempel herpå :-).
    Anyway, som sagt så tak for de gode råd.
    VH. Jakob

    SvarSlet
  2. Er jeg helt galt på den, eller er de billeder taget på aldis P-plads i Tønder?

    Fed historie med den FS1 forresten :)

    SvarSlet
  3. Hej Carsten.
    jo du har helt ret. det er på Aldis parkeringsplads i Tønder. Der hvor de største personligheder kommer :-)
    mvh
    Ulrik

    SvarSlet
  4. motorcyklen er overfyldt, det ligner du bærer hele huset på det !! Jeg elsker at rejse med mine kammerater, alle med deres motorcykler

    SvarSlet